Okuma Etkinliği #24 ||Kılıç ve Çiçek || YORUM


Herkese Merhaba!
Yepyeni bir etkinlik ve yorum ile karşınızdayım. (=

Kitap İrlandalı güzelimiz Deidre ile Viking savaşçımız Wolfram'ın hikayesi anlatılıyor. Bu ikilinin tanışıklığı küçüklükten geliyor aslında. Wolfram, İrlandalıların elinde esir olarak tutuluyor. Köle olarak çalıştırılıyor. Wolfram'ın kardeşini onu köle pazarında satışa çıkarıyor ve Wolfram da İrlandalıların eline düşüyor. Deidre ise Wolfram'a karşı derin duygulr beslemekte. Her ne kadar yaşları küçük olsa da ikisi de birbirine karşı bir şeyler hissediyorum. Deidre daha fazla bu zulme dayanamıyor ve bir gece onu serbest bırakıyor. Wolfram gitmeden önce Deidre'ye bir broş veriyor. Bu broş hikayenin kilit noktası aslında. Her şey bir broş ile de başlıyor diyebiliriz. :)


Bir daha asla karşılaşmayacaklarını düşünürlerken kader onları tekrar bir araya getiriyor. Ve Deidre kendini bir varilin içinde Vikinglerin arasında buluyor. Wolfram broşu görüyor ve onun kendisini serbest bırakan kız olduğunu anlıyor. Her şeyden habersiz Deidre ise Vikinglerin arasından kurtulmanın yollarını ararken gerçeği öğreniyor ve bütün imkansızlıklara rağmen aralarındaki aşk filizleniyor. 


Benim en büyük hazinem sensin. Seni  ilk gördüğüm anda istemişim. 

İki farklı insan, iki farklı ülke.. İnanışları, yaşam tarzları farklı ama aşklarının büyüklüğü sayesinde her şeyin üstesinden geliyorlar. Başlarına gelmeyen kalmıyor tabi. Kaçırılmalar, öldü sanmalar ve daha bir çok şey.. Ama buna rağmen ger defasında birbirlerine kavuşuyorlar.

Kitapta nefret ettiğim hatta böyle elime verseler bir kaşık suda boğabileceğim karakterler var. Erika ve Warrick bu nefret edilesi karakterlerde başı çekiyor. Hele o Warrick yok mu? Yılanın başı o! Okurken öyle sinir krizleri geçirtti ki bana kitabı bir kenara bırakıp bir süre okuyamadım. 


Onu hayatımda daha önce hiçbir şeyi sevmediğim kadar çok seviyorum. Bir kadında hep istediğim her şey var onda: cesur, sevgi dolu, güzel. 

Entrika bitmiyor! Tam böyle mutlu sona yaklaşıyorlar dediğimde yine bir şey çıkıyor. Ve ben böyle sinir krizleri geçiriyorum. Okurken zorlandığımı söyleyebilirim. Ama sanırım yazar entrikayı çok seviyor olmalı ki kitaplarında bunu eksik etmiyor. Bence biraz dozunu kaçırıyor. Ama genel olarak kitabı sevdim tabi.. (= 

Kitapta mitoloji de karşımıza çıkıyor ve ben mitolojiyi seven biri olarak bu çok hoşuma gitti. Gerçi entrikalardan dolayı biraz arka planda kalmıştı ama yine de güzeldi.

Katlanılması zor karakterler ve ardı arkası kesilmeyen entrika olmasaydı tam puanı hak ediyordu. Kitabın sonu da beni pek tatmin etmedi açıkçası. Cevabını alamadığım sorular var...  Katlanamadığım karakterler dışında kitabın geneli güzeldi aslında. Yazarın dili, anlatımı güzel ve akıcı. Kurgusunu da beğendim. Ama işte katlanılması zor karakterler olunca beni bir sıkıntı basıyor. 

Kitabın kalın olduğuna bakmayın. Akıcı bir dili var ve kısa sürede bitirebileceğiniz türde bir kitap. Wolfram ve Deidre'nin aşklarına ise diyecek sözüm yok! İnsanı hayran bırakacak bir aşkları, bağlılıkları var. 

Eğer Vikingler üzerine yazılmış kitapları seviyorsanız ve biraz da mitolojiye ilginiz varsa "Kılıç ve Çiçek"e bir şans verebilirsiniz.. (=


Bu şarkıyı da buraya bırakıyorum. (=
Yeni yorumlarda görüşmek üzere.. 



Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI