Okuma Etkinliği#20 || Sondan Sonra (After The End#1) ~ Yorum


Herkese Merhaba!
Sevdiğim bir yazarın yeni kitabının yorumu ile karşınızdayım.
Gelişmeler için Sihirli Kitaplık'ı takipte kalın! 

* * * 

Amy Plum'un kalemini seven biri olarak bu kitabını da sevmiş bulunuyorum. Şimdi diyeceksiniz bu biçim yorum! Bende bilmiyorum, nevrim döndü. (= Kitabı sevdim ama başlarda biraz sıkıldığımı söylemeden geçemeyeceğim. Distopya türünü sevmediğimden midir bilinmez sıkıldığım yerler oldu. Özellikle kitabın başlarında böyle bir apışıp kaldım. Ne nedir, kim kimdir bilmeden, anlamadan okumaya devam ettim. Neyin ne, kimin kim olduğunu da sonlara doğru öğrendim gerçi ama olsun. :D 


Kitap, 3.dünya savaşından dolayı Alaska'ya yerleşen bir kabilenin hikayesini anlatıyor. Baş karakterimiz Juneau, bir gün avdan dönerken bütün kabilesinin kaçırıldığını fark ediyor ve onları kurtarmak için yollara düşüyor. Bu arada kızımızın süper sonik güçleri var. Büyü yapabiliyor, hastalanmıyor ve kolay iyileşebiliyor, vs vs vs.. Juneau, ailesini bulmak için Miles adından bir çocuk ile yolculuğa çıkıyor. Ama bu yolculuk biraz tehlikeli. Çünkü Juneau'nun ailesini kaçıran Miles'ın babası. Juneau'nun ailesinin kaçırılmasının ardından büyük bir sır perdesi aralanıyor ve Juneau gerçekleri öğreniyor. 3.Dünya savaşının hiç yaşanmamış olduğunu öğreniyor. Juneau'nun ailesini kaçıranlar aslında Juneau'nun peşinde. Çünkü onun bir özelliği var. Juneau'yu bir amaç için istiyorlar. Juneau adım adım ailesini bulmaya yaklaşırken öğrendiği gerçekler ile dünyası yıkılıyor ve her geçen gün umudunu kaybediyor. Sona yaklaştığında ise onu bekleyenlerden habersiz adım adım tehlikeye doğru yürüyor.

Yazarın kalemini ve yarattığı dünyayı sevdim. Karakterlerin yaşı küçük olsa da okurken buna takılmıyorsunuz. Yazarın yarattığı dünya sizi bir yerden sonra öylesine içine çekiyor ki bir an önce kitabı bitirmek ve sona yaklaşmak istiyorsunuz. Kitap Miles ve Juneau'nun bakış açısıyla anlatılıyor. With karakterinden kitabın başından beri nefret ediyordum ki okudukça nefretimin haklı olduğunu düşünüyorum. Miles karakteri çok tatlıydı, ya. Her ne kadar Juneau'nun deli olduğunu düşünse de ona yardım etmekten vazgeçmedi. Eh, onu sevme nedenlerinde biri de bu olabilir bence. (=

En başta da belirttiğim gibi başlarda biraz sıkılmış olsam da yazarın yarattığı dünyayı, olayları anlatış biçimini sevdim. Seri toplamda iki kitaptan oluşuyor ve ikinci kitap için fazla beklemeyiz diye düşünüyorum. Zira, kitap biraz muallakta bitti o yüzden ikinci kitap bir an önce çıkmalııııı. (=

Son olarak distopya severlerin  bu kitaba da bir şans vermeleri gerektiğini düşünüyorum. (= 
Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI