Pamuk Şeker ~ Yorum


Hayat zor malum; erkekler daha da zor. Artık kimse Kadınlar ne ister sorusunu sormuyor, durum tam tersine dönmüş durumda: Erkekler ne ister sahi ne ister bu adamlar Umutsuz aşkların, yasak ilişkilerin, aldatmaların sonrasında yapılan yüklü ve keseye zarar alışverişlerin, girilen depresyonların sorumlusu bu adamlarla ne yapacağız henüz bir cevabımız yok tabii. Ama benim hikâyem cevaba çok yaklaştı. Adım Yasemin. Yaşım otuz, medeni halim karışık, kariyerim parlak, aşk hayatım çetrefil. Cadaloz patronum, bir başka cadalozla evli olan, on yılımı körü körüne çalan sevgilim, evlen artık diye başımın etini yiyen annem, annemin tüm ısrarlarına inat gittikçe sarpa saran aşk hayatım, yeni bir evli adam ve kendi aşk hayatlarıyla beni gülme krizlerine gark eden renkli arkadaşlarımla yaşayıp gidiyorum. Başıma gelen birbirinden tuhaf ve komik hikâyeye rağmen inanıyorum ki her şey çok güzel olacak!
Herkese Merhaba!
Yeni bir kitap yorumu ile karşınızdayım.

Yazarın Böğürtlen Yayınlarından çıkan "Bana Şans Dile" kitabına Okuma Etkinliği düzenlemiştik. Bana Şans Dile'yi okuduktan sonra yazarın diğer kitaplarını da okumaya karar vermiştim. Bugünde Kadınca Aşk serisinin ilk kitabı olan Pamuk Şeker kitabını yorumlayacağım. Yorumum birazcık spoiler içerebilir. O yüzden yorumumu okumadan önce ön bilgi vereyim dedim. 
Bana Şans Dile yorumuma göz atmak için; TIK TIK!
Sinem Akça Söyleşisini okumak için; TIK TIK!

Gelelim Pamuk Şeker yorumuma.. Kitabımızın ana karakteri Yasemin, özel bir şirkette bilgisayar mühendisi olarak çalışıyor. Ama bencil, hiç bir işten anlamayan gıcık patronu Nazife Hanım başına bela olmuş durumda. Kadın hiç bir şeyden anlamadığı gibi her şeye burnunu sokuyor ve böyle giderse şirketi iflas edecek duruma gelecek. Her neyse.. Nazife Hanım'a daha fazla katlanamayan Yasemin işinden istifa ediyor ve soluğu annesinin yanında alıyor.

Bu süreçte Yasemin kendinden yaşça büyük olan Metin ile beraber. Metin 51 yaşında, evli bir iş adamı. Ama bu durum Yasemin'i rahatsız etmiyor. Çünkü Metin karısı ile ayrı yaşıyor. Bu arada Yasemin 31 yaşında. Ve Yasemin'in Metin'le birlikte olduğundan çevresindeki herkesin haberi var. Annesi ve arkadaşları bu duruma karşı çıksa da Yasemin'in Metin'e olan tutkusu ağır basıyor ve bir 10 yılını bu adam için harcıyor. Peki sonunda ne elde ediyor? Koca bir sıfır! Bundan sonrası spoiler olacağı için bu konuda daha fazla konuşmayacağım. :) 

Kitapta Yasemin'in annesi ile beraber yaşadığını görüyoruz. Babasından bahsedilmiyor. Benim tahminim ya öldü ya da bunları bırakıp gitti. Artık orasını bilemeyeceğim ama merak ettiğim konulardan biri bu. Diğer bir konu ise Yaren. Yasemin'in yakın arkadaşı. Bana Şans Dile'de kendisinden bahsedilmediğini hatırlıyorum. Yazarımız onun için de bir kitap yazar mı bilinmez ama ben Yaren'in de hikayesini okumak isterdim.

Ve kitabın can damarı Didem! Onsuz hiç olur mu? Didem, yine aynı Didem. Bencil, egosit ve sinir bozucu bir karakter. Bana Şans Dile'yi okuduysanız ne demek istediğimi anlayacaksınız. Kitapta sizi hayattan soğutan iki karakter mevcut. Biri Nazife, biri de Didem. Okurken beni uyuz ettiklerini söylemeden geçemeyeceğim. Yasemin iyi dayanmış bunlara, kız da artık nasıl bir sabır varsa.. :D 

Bana Şans Dile'de Yasemin'in Erhan ile evlendikten sonraki yaşamını okuyoruz. Pamuk Şeker'de ise Yasemin'in Erhan'dan önceki hallerini okuyoruz. Ben iki kitapta da iki farklı Yasemin okudum. Pamuk Şeker'deki Yasemin, falcılara fal baktıran, har vurup harman savuran bir karakter. Bana Şans Dile de öyle değildi. Erhan'ın hayatına girmesiyle Yasemin kendinde köklü bir değişiklik yapmış.  

Yasemin'in Erhan ile karşılaşması ise bir bankada gerçekleşiyor. Yasemin tam bankadan çıkacakken Erhan'da içeri girmek üzere iken çarpışıyorlar ve Yasemin yerle bütünleşmiş bir durumda oluyor. Erhan ise oldukça asabi. Yasemin'den özür dilemeden hatta arkasına bile bakmadan çekip gidiyor. Yani kısaca öküzlük yapıyor diyebiliriz. Tabi bu son karşılaşmaları olmuyor. Hayat onları bir çok kez bir araya getiriyor. Erhan'da evli ve başarılı bir iş adamı. Aynı Metin gibi yani. Çevresinden yine ret cevapları alırken Yasemin bunlara da kulak asmıyor ve Erhan ile kendine bir şans veriyor. Pamuk Şeker'de hayat ona bütün kapılarını kapatmış olsa da yeni yollar arayan bir kadının hikayesini, yolculuğunu okuyoruz.

Sinem Akça, Bana Şans Dile kitabından sonra takip edeceğim Türk yazarlar arasına girdi. Yazarın kalemini başarılı buldum. Okurken sizi sıkmayan bir kalemi var. Anlatımı eğlenceli.. Okurken size keyifli dakikalar yaşatıyor. Her ne kadar beni uyuz eden kişi ve durumlar olmuş olsa da ben kitabı sevdim. Tavsiye konusuna gelecek olursak; size keyifli dakikalar yaşatacak bir kitap arıyorsanız Pamuk Şeker'e bir şans verebilirsiniz.. :)
Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI