Okuma Etkinliği#14 || Gençlik Hatırası || Yorum

Sana Ateş Böceği ve Peri Kızının hikâyesini anlatmamı ister misin?
Masum bir masalın içinde çok sevmişlerdi, Peri Kızı ve Ateş Böceği…Birbirlerine bir kalp atımı kadar yakın olup, okyanus aşırı kadar uzakken. Yeryüzünde, insanlık tarihi kadar eski, yeri göğü yakacak kadar heyecan verici; ey AŞK!

Ve yaşamaya devam ettikçe, o da bizimle birlikte var olacak. Çocuk yaşlarımın sonu genç kızlığımın başıydı. Başımda kavak yellerinin estiği, rüya gibi yıllardı. Henüz lisedeydim. Ve kalp kırıklığından henüz bihaberdim. Bir gün okulun çıkışına o geldi. Adı Ateş'ti. Adı gibi yakıp kavuran koyu renk bakışları, asi tavırları ve tavırlarına inat gülümsediğinde amansızca ortaya çıkan can yakan gamzeleri vardı. Ansızın gelmiş ve benim tekdüze çarpan yüreğimi alıp kendi yörüngesine fırlatmıştı.
Ateş çenemden tutarak başımı tekrardan kendisine doğru kaldırmıştı. Güven veren ve ışıldayan bir gülümsemeyle bana bakmış "Ve eğer senin için kokum, biraz olsun senden bana esen ve beni serseme çeviren kokun gibiyse, şu zavallı kalbim mutluluktan çıldırabilir…"' demişti. Kocaman açılmış gözlerimle ona bakmıştım.
"Ben nasıl kokuyorum ki?
"Aşk gibi…"

♥ Gençlik Hatırası... Adı kadar güzel bir kitaptı benim için.. Bu kitabı okumayı bu kadar geciktirdiğim için de hayıflanıyorum. Yazarın kalemini ve kitaptaki masalsı aşkı sevdim. 

♥ Gül Peri gençliğinin baharında tertemiz masum bir kızdır. İçindeki iyilik dışına yansımış diyebiliriz. Peri ise babasını korkusuna hayatını yaşayamamıştır. Evden okula, okuldan eve tüm zamanları böyle geçerken, tüm kuralları yıkacak olan Ateş çıkmıştır karşısına...

♥ Ateş ise adı gibi yakar geçer bir karakter.. Ateş aslında yaralı bir karakter. En büyük tutkusu fotoğrafçılık iken babasının isteğiyle mühendis olmaya zorlanmaktadır. Ateş'in babası bir siyaset adamı iken annesinin hastalığı ile iyice kapana kısılmıştır. Ve tam bu buhranlar içerisindeyken Peri Kızı çıkar karşısına...
Tam boğulmak üzereyken, bana çarpan bir nefes temiz hava gibisin sen...
♥ Ateş, Peri'nin en yakın arkadaşı Buket'in kuzeni. Her şey Ateş'in Buket'i okula almaya gelmesiyle başlıyor. Peri onu gördüğü ilk anda ona vuruluyor. Ateş'in ise Peri'nin hislerinden haberi yok. Zaman geçtikçe Ateş, Per ive Buket üçlüsü bir araya geldikçe Peri Ateş'e karşı konulmaz bir şekilde bağlanıyor.

♥ Buket'in doğum gününde ise Ateş ile Peri'nin hikayesi tam anlamıyla başlamış oluyor diyebiliriz. Ateş, Peri Kızı'nın büyüsüyle değiştiğini hissederken Peri Kızı da Ateş'in büyüsüyle dans etmektedir. 

♥ Hayatın her zaman toz pembe olmadığını ise anlamaları çok geç olmamıştır. Kimi zaman kavga etmişler, kimi zaman sınırlarla karşı karşıya kalmışlardır. Kimi zamanda ayrılık çalmıştır kapılarını. Ama aşkları öyle büyüktür ki hiç bir engel tanımadan sevmişlerdir birbirlerini..
Kelebeklere özenme, onların ömrü bir gün diyorlar. Kim biliyor ki, bizim ömrümüz ne kadar? Onlar en azından bir gün de olsa, kelebek gibi yaşıyorlar...
♥ Zaman geçmiş ve Peri üniversiteye başlamıştır. Ateş ise ablasının yanına Amerika'ya gitmek durumunda kalmıştır. Başta bu ayrılık onları yerle bir etse de birbirlerine verdikleri söz hala geçerliliğini korumaktadır.

♥ Peri, Ateş'in ardından Amerika'ya gitme hayalleri kurarken bu hayalleri babası tarafından yerle bir olur. Derdini kimseye anlatamaz ve Peri kalbinin sızısını en derinlerinde hisseder. Bunu istemiyor olsa da içten içe Ateş ile koptuklarının bilincindedir.

♥ Peri'nin babasının hastalığı nedeniyle başka bir eve taşınmak zorunda olan Peri izini kaybettirmiştir. Buket'e ve Ateş'e ulaşmaya çalışsa da bütün umutlarını tek tek yitirmiştir. Geçmişinden koptuğunu düşünen Peri hayatının hiçte istediği gibi olmadığını farkındadır.
Lütfen ağlama Peri Kızı... O akıttığın gözyaşların kadar, değerli değilim ben.
♥ Hiç istemediği bir mesleği yaparken ve hiç istemediği biriyle bir birliktelik yaşarken aklı, kalbi ve ruhu hala Ateş'tedir. Sonra bir gün bir radyoda onun sesini duyar.. Onun sesiyle yerle bir olan Peri, ona ulaşmaya çalışır. Ama yine bütün umutları yerle bir olur.. 

♥ Bütün umutlarını kaybeden Peri, artık hissizleşmiştir.. Kalbinde Ateş'in sevgisiyle yanıp kavrulurken rüzgar onu nereye savurursa oraya gidecek bir konuma gelmiştir.. 
♥ Kitabı bitirdiğimde içimde hüngür hüngür ağlama isteği oluştuğunu söyleyebilirim. Ateş, Peri için bir gençlik hatırasıydı. Ve en güzel hatıraydı.. Kırık bir aşk hikayesi olsa da ikisinin aşkı beni büyüledi.. Kitapta kalabalık bir kişi kadrosu olsa da diğerleri Ateş ve Peri kadar gönlümde yer edinmediği için onlara değinmedim.
Ve biliyordum o benim yazgım, kara sevdam, beyaz yazımdı. Biten, beklediğim, özlediğim ve bir daha hiçbir zaman gelmeyecek ama yine de sonsuza dek sürecek bembeyaz yazım.
♥ Yazarın kalemini başarılı ve masalsı buldum. Kitabın içerisinde bulunan şiirler ve şarkılar ise çok hoş düşünülmüş bence.. Kitabı bitirdiğimde ikincisinin bir an önce çıkmasını istedim.. Beni darma duman eden bir kitap oldu Gençlik Hatırası.. Özellikle "o" son.. Gözlerim dolu dolu kapattım kitabın kapağını.. Her şeyiyle çok sevdim. Ece Altınkaya bundan sonra takip edeceğim yazarlar arasında yerini aldı... Kitabı okuyalı aradan zaman geçmiş olmasına rağmen kitap hala hatırımda.. Öyle derin bir yer edindi kalbimde.. Yaralı, yarım kalmış ve büyülü bir aşkın hikayesini okumak istiyorsanız bu kitaba bir şans vermelisiniz.. Sizi derinden etkileyeceğini düşünüyorum. :)
Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI