Koruyucu [Kitap Yorumu]


Herkese Merhaba!

Çok az "historical" okuyan ben bu kez bir historical kitap yorumu ile karşınızdayım!  Bir iki gün gibi kısa bir sürede bitti kitap.  Ben bu kitabı okuyalım 4 gün falan oluyor ama yorum yapmaya üşendiğimden daha yeni yazıyorum yorumumu. :/ (Daha fazla historical okumalıyım, daha fazlaaa) :D




Kısaca konumuza gelecek olursak; Ian ile Sileas çocukluklarından beri birbirlerini tanımaktadırlar. Sileas 13 yaşındayken üvey babası tarafından zorla evlendirilmek üzere iken gizlice kaçar ve soluğu Ian'ın yanında alır. Ertesi sabah uyandıklarında Ian'ın babası Sileas ile onları aynı yatakta görünce (bir şey olmadı, fesatlaşmayın lütfen :D) çareyi onları evlendirmekte bulur. Ama asıl amaç; Knock Kalesini ele geçirmektir. Ian bu evliliğe başta karşı çıkmıştır. Hatta 5 yıl gibi bir ara ile Sileas ve ailesinden uzak durmuştur. 5 yıl sonra geri döndüğünde Sileas bıraktığı gibi değildir. O 13 yaşındaki küçük kız gitmiş, yerine arzulanabilir bir genç kız gelmiştir. Ian, ister istemez onun çekimine kapılır ve kocalık haklarını ister. Sileas başta onu süründürse de Ian'a daha fazla karşı koyamaz.

Dört İskoç Savaşçısı; Ian, Alex, Duncan, Connor.  Serinin diğer kitaplarından bu üç karakter anlatılacak sanırım. Yazar Niall(Ian'ın kardeşi) 'a bir kitap yazdığımı bilmiyorum ama umarım yazmıştır. Alex karakterini sevdim. Biraz serseri bir tip olsa da aşka inanmıyorum diye gezse de ilerde büyük bir taşa toslayacak gibi.. Kitabın bazı yerlerine gerildiğim, "yok hayır olmasın" dediğim yerler oldu. Okuyunca neden böyle söylediğimi de anlayacaksınız. 

Sileas'ın yardım sever halleri sevimliydi. Özellikle tecrübesizliği ve masumluğu ile Ian'ın gönlünde yerini aldı. Ian ve Sileas ikilisinin sahneleri güzeldi. Alex'in serseri tavırlarını da sevdim. Sileas'ın üvey babasını ise hiç mi hiç sevmedim. En sonunda Ian ona dersini verdi de kızcağız kurtuldu. Neler çekmiş yavrucak haberiniz var mı? Kitabın bir bölümünde Sileas'ın eski yaşadığı yerde bir hayaletten söz ediliyor.


O hayalet midir ruh mudur nedir..Yazar historical'in içine mistik bir şeyler katmak istemiş sanırım. Olmasa da olurmuş aslında ama öyle çok göze batan bir detay değil bu. Her neyse.. Çeviri ve redaksiyon biraz sıkıntılıydı ama ben yine de sevdim kitabı. Umarım ikinci kitapta daha dikkat ederler bu duruma ve ikinci kitap bir an önce gelir :) 

Uzun lafın kısası; Eğer historical seviyorsanız ve İskoçlara ilgi duyuyorsanız bu kitaba da bir şans vermelisiniz :)
Pinterest shareGoogle Plus share

1 yorum:

  1. Sen yeter ki iste,hemen sana tavsiyeler veririm bu konuda. :P

    Alıntının güzelliğine gelin efenim. :3

    Karakter isimleri bana hep Julie'nin kitaplarını hatırlattı, bak tekrar okuyasım geldi. *-*

    Bende bir ara okunacak kitaplarımdan fırsat kalırsa okurum sanırım. :D

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI