Evrenin Ötesi [Kitap Yorumu]


  • Bu kitabı beğenmeyen bir tek benim herhalde. Kitabın yorumunu girmeyecektim aslında, çünkü yarım bırakmıştım. Ama en sonunda inat ettim ve kitabı bitirdim. Kitap çarpıcı bir şekilde başlıyor. Ama bundan sonrası benim için bir hayal kırıklığı oldu. Tek diyebileceğim, kitabın bana işkence etmiş olduğu. Okurken gerçekten çok sıkıldım. Bu durumda kitabı okurken zevk aldığım da pek söylenemez. Hani okumak için, bitsin diye okudum. Okurken "bu kadar güzel bir kurgusu olan kitap daha ne kadar sıkıcı anlatılabilirdi ki.." diye düşünüp durdum. Problem arık anlatımda mı yoksa bende mi bilmiyorum. Filmi olsa izlenebilirdi belki..Ama bana göre kitap olmamış! Eğer bu seriye başlayacaksanız iki kere düşünün derim. :)

Sanki ortadan ikiye ayrılıyor gibi hissediyordum.
Bir zamanlar buzdum.
Şimdiyse acının ta kendisiyim.
  • Her şey Amy ve ailesinin Godspeed denen bir uzay gemisinde görev yapmak üzere 300 yıl kadar dondurulması ile başlar. Ama birinin Amy'nin bulunduğu kapsülün fişini çekmesi ile her şey daha yeni başlamıştır. Godspeed'e bir katil vardır .Amy şans eseri hayatta kalmıştır ama diğer iki kişinin sonu ölümle sonuçlanmıştır. Amy bütün gerçekleri öğrendiğinde Bilge ölmüş ve yerine Çırak geçmiştir. Yani artık Godspeed'in yeni lideri Çırak'tır. 

Gökyüzünün ne kadar önemli olduğunu onu kaybedene dek hiç düşünmemiştim.
  • En sonunda ortaya çıktığında bütün bunları yapanın kim olduğunu öğreniyorsunuz. Ayrıca Amy'nin fişini çeken de Çırak'mış. Kitap Amy ve Çırak'ın ağzından anlatılıyor. Çırak'ın bakış açısıyla yazılan bölümler ban sıkıcı geldi. Keşke olayları hep Amy anlatsaydı. Belki kitaba daha farklı bir açıdan yaklaşabilirdim. Pek bana hitap eden bir kitap değil. Ama yine de ikinci kitaba bir göz atacağım. Kurgusundan dolayı iki puan veriyorum. Dediğim gibi seriye başlayacaksanız iki kere düşünün! :D 
Pinterest shareGoogle Plus share

5 yorum:

  1. Bu serinin iki kitabını okudum, beğendim ama herkesin sevdiğini beğenmeyebiliyorum bazen ben de. Bu yazını daha önce de okudum ama kitabı beğenmediğini okuyunca bir şey yazamadım :) Hiç sevmedim dediğim kitapların sayısı azdır ama bazen bitirmek için okurum sadece. Öyle okuyunca da kitabı bitirmek işkence gibi geliyor insana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitabı sevemeyen tek kişi olarak tarihe geçeceğim herhalde :D Bana pek hitap etmiyor, filmi olsa izlenirdi ama benlik bir şey değil kitap. Ama yine de serinin ikinci kitabına bir şans vereceğim. Belki severim :)

      Sil
  2. İkinci kitapla ilgili yorumunu bekliyorum o zaman. Umarım seversin canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne zaman okurum bilmiyorum ama okuduğum zaman girerim yorumu, umarım ilk kitap gibi çıkmaz :)

      Sil
  3. bu kitaba benzer bir film var sanırım ama ismini şu an hatırlayamadım.kitabı okudum ben beğendim şahsen filmden daha güzel

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI