Duman ve Kemiğin Kızı [Kitap Yorumu]



Listemde olmayan bir kitaptı ama takas ile alınca bende okuyayım dedim. Böyle fantastik şeylere acayip bir merakım var. Her neyse.. Adından sıkça söz ettiren bir kitap benim de merakımı kabarttı. Bende okumadan geçmeyeyim dedim.

Kitaba başlamadan önce Karou'nun melek olduğunu düşünmüştüm. Ama öyle değilmiş. Hem insan hem kimeraymış. Kimeralar üzerine okuduğum ilk kitap oldu benim için. 

Her ne kadar spoiler yesem de hikayenin heyecanı kaçsa da sonunda okuyup bitirebildim. Sonunu bildiğiniz bir hikayeyi okumak zor oluyor. Ve o yüzden kitabı okumadıysanız belirteyim ki -spoiler- içerir. :D

Kazimir(Kaz) karakterini hem sevdim hem sevemedim. Çıkarcı pisliğin teki olmasaydı seven yanım daha ağır basardı belki. Gerçi onu sadece kitabın ilk başlarında görüyoruz. 

Karou, mavi saçları, avuçlarında göz şeklindeki hamsa dövmeleri ile marjinal bir karakter. Özellikle mavi saçlı olmasına tutuldum :D 


Karou, Brimstone(Dirilten)'un istediği dişleri bulmakla görevli esas kızımızdır. Başlarda neden diş toplandığını anlamamıştım ama ilerleyen sayfalarda gerçekleri öğreniyorsunuz. Bu konuda spoiler vermeyeyim hadi :D

Karou, dişleri toplamak için bir geçitten geçmek zorunda. (Bu geçit olayını da ayrı bir sevdim yani.) Kitap geçmiş ve gelecek üzerine geçişlerle kurulu. Bir tarafta Karou'yu okurken diğer tarafta Madrigal'in hayatını okuyoruz.

Bu arada Madrigal ile Karou aynı kişiler. Yıllar önce Madrigal düşmanı(Akiva) sevdiği için katledilmişti. Akiva'nın gözleri önünde başının kesildiği sahne beni duygulandırdı.

Brimstone ise Madrigal'in ruhunu alıp yeni bir beden yarattı. Bu yeni beden de Karou oluyor tabi. Karou "umut" demek. Okuyunca Brimstone'un neden böyle bir şey yaptığını ve amacını öğrenmiş olacaksınız.


Karou'nun, Madrigal olduğu ortaya çıkınca ve Akiva da gerçeği öğrenince Karou artık kim olduğunu, ne olduğunu öğreniyor. Tabi o sırada Melekler geçitleri yakıp yıktığı için Brimstone ve ekibinin kurtarılamadığını öğreniyoruz. Son bölümü okurken o nasıl bir son dedim; yani Brimstone ve ekibinin ölmesi beni hem hüzünlendirdi hem de şaşırttı. 

Madrigal'in onları kurtaracağını düşünmüştüm ben ama olmadı maalesef. Ama ikinci kitapta her şey olabilir diye düşünüyorum. İkinci kitap çıktı. Onu okumak için sabırsızlanıyorum. Umarım yayınevi serinin diğer kitabını da arayı fazla uzatmadan çıkarır.

Farklı karakterler ve farklı bir hikaye okumak istiyorsanız, fantastik dünyalarda cirit atmak istiyorsanız bu kitap tam size göre! Alın okuyun pişman olmazsınız diyorum ;)

O bir puanı da çok fena spoiler yiyip hikayenin heyecanı kaçtığı için kırdım. Yoksa hikayede bir problem yok, siz en iyisi alın okuyun ve kendiniz görün. :D
Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI