İki Hayat Arasında / YORUM

PUAN: 5
Bu kitaba aşık oldum!
Ve yorumum spoiler içerir! Onu baştan söyleyeyim de sonra "vay efendim niye spoiler var" demeyin ;) Sabine, iki farklı hayatı olan ve çıkış yolunu bulamayan çaresiz kızımızdır. İki hayatı da birbirinden iyi değildir. Bir hayatında eczaneci olan ailesi ile ve onu çok seven kardeşi Maddie ile yaşarken, öteki hayatında babası tarafından terk edilmiş, annesi ve erkek kardeşleriyle yaşayan ve onu çok seven seksi erkek arkadaşı Dex var. Böyle söyleyince hangi hayat cazip geliyor dersiniz? İkincisi değil mi? Ama Sabine hangi hayatı seçeceğine karar veremiyor. Tam bu çıkmazdayken farklı deneylerle ölüme yürüyor. Ve eczaneci olan ailesine bu durumdan bahsediyor. Sonra ertesi gün kendini deyim yerindeyse "tımarhane" de buluyor. (Ailesinin onu bu konuma getirmelerine sinir oldum ama bir yandan da iyi oldu. Yoksa hayatının aşkını nasıl bulacaktı ki..) :D 

"İki hayatım vardı ama yine de sadece bir hayalettim."

Sabine, için zorlu günler başlamıştır. Doktoru da dahil kimse ona inanmazken, ona inanan biri çıkar. Ethan! Sabine, onu ilk eczane de görmüştü ve onunla yeniden karşılaşmak anlamlandıramadığı şekilde iyi gelmişti. Sabine, Dex'le bir gelecek hayali kurarken karşısına Ethan'ın çıkması ve ona aşık olması ile bütün planları alt üst oldu. Dex'e ayrılmak istediğini söylediğinde onun darbelerine engel olamamış ve neredeyse öteki hayatında canından olacaktı. (Erkek kardeşi geç kalsaydı eğer ölmüş olurdu.)

"Gerçek şu ki ben hiç kimseydim..."

Ethan ile geçirdiği anlara doyamayan Sabine daha fazlasını istemektedir. Ama Ethan'ın fazla vakti yoktur. Birlikte geçirdikleri o andan sonra Sabine, bir daha Ethan'ı göremeyecektir. Çünkü Ethan çoktan öteki dünyaya göç etmiştir. (Böyle söyleyince komik oldu biraz. :D ) Sabine, Ethan'ın ölümüyle adeta yıkılır. Ama Ethan'ın ona bıraktığı mektup ile hangi hayatı seçeceğine karar vermiştir. Sabine, bir tercih yapmamıştır. İki hayatı da bir arada yürütmenin yollarını aramaktadır. Tam bu düşüncelerinde kaybolurken tekrar değişim geçirir ve o zengin ailesinin yanında bulur kendini. Ve yanında ufak bir hediye ile. Erkek kardeşinin arkadaşını gördüğünde hayatın ona ikinci bir şans daha verdiğine inanır ve o şansa sıkı sıkı tutunur. Çünkü Ethan kanlı canlı karşısındadır.

"Tüm istediği tek bir hayat yaşamak olan Sabine, bu nihayet mümkün gibi göründüğünde , amacına ulaşmak için bir dizi tehlikeli deney yapmaya başlamıştı."

Kitabın seri olmadığını biliyorum ama insan yne de muallakta kalıyor. Yazar öyle bir son bırakmış ki devamı var hissine kapılıyorsunuz. Kim bilir belki de devamı vardır. :) 5-6 saat gibi kısa bir sürede bitirdim kitabı. Akıcı ve kendini okutan bir kitap. Ve itiraf ediyorum son bölümlerde duygulanmadım değil. Kitabı bitirdikten sonra önüme çıkan herkese "bu kitabı mutlaka oku" demek istedim.

"Ama kendisine inanan tek adamı ve geri kalan her şeyi riske atmayı göze alabilecek miydi?"

Sabine'in verdiği o mücadele, ikilemleri, ne yapacağını bilemez halleri akıcı bir dille anlatılmış. Yazarın üslubunu sevdim. Ve yazar radarıma takıldı! :D Dex'i başlarda sevsem de Sabine'e el kaldırması ile gözümden düştü. Ama Maddie ve Ethan kitabı güzelleştiren etkenlerden sadece biri. Maddie sevmeyen var mı ki... :D Onun böyle bıcır bıcır hallerine kitap boyunca sevdim. Uzun süre aklımdan çıkmayacak bir kitap oldu benim için. O yüzden okumayanlara şiddetle tavsiye ediyorum. :)

Yapmış olduğum videoyu izlemek için;

Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI