Şahmelek / YORUM

 

ŞAHMELEK
Bu kitap hakkında o kadar doluyum ki.. Düşüncelerimi aktarmam için bir kaç gün daha bekleme gerekti. O kadar güzel ve duygu yüklüydü ki... Bütün övgüleri sonuna kadar hak ettiğini düşünüyorum.

Kitap hiç bitmesin istedim. Hatta bitirmemek için yavaş yavaş okudum, sindire sindire.. Ama her güzel şeyin bir sonu olacağı gibi bu kitapta bitti. Ve ben oturup tekrar okumak istiyorum. Altını çizdiğim her kelimeyi tekrar gözden geçirmek istiyorum..

İçindeki her duygu yüklü kelime insana "bir daha oku şu sayfayı" dedirtiyor. Ah, Şahmelek.. sen ne güzel bir kitapsın..

Aslan'ıyla, İde'siyle ve daha nice karakterleriyle gönlümde taht kuran bir kitap oldu benim için. Minik Sılayı ve Peri'yi de unutmamak lazım. Onun "muj" diye söylenmesine ve baba-kız diyologlarına hayran kaldım. (Ups! Bu biraz -spoi- oldu sanki.) :D

Aslan'ı okurken aklıma hep Jamie Dornan ve İde'yi okurken de aklıma Candice Swanepoel geldi. Sanırım çoğu kişinin aklında Jamie-Candice canlandı.

 
Wattpad'de severek takip ettiğim ve çıktığı ilk gün dayanamayıp gidip aldığım güzel kitaplardan biri, Şahmelek...
 
Baskı hataları var mıydı? Evet. Ama o kadar da göze batan bir sorun değil bu. Kitabın güzelliği tüm o hataları silip süpürdü benim gözümde.

Merve Akıncı... Güzel insan.. Güzel kitap.. Güzel adam'la tanıştırdı bizleri. Ve ona ne kadar teşekkür etsek az bence. Onun sayesinde Aslan Balkanlı gibi adamların da var olabileceğini öğrendik. (Gerçek hayatta Aslan Balkanlı gibi adamlar var mı? Orası da şüpheli ya,
neyse...) :D

 

Kitabın gidişatı kendini belli etse de güzel bir sondu. Az çok tahmin ediyordum neler olacağını ama baştan okumak ayrı bir zevkti. (=
Kitabı bitirdikten sonra neden bitti ya diye sitemlerimin yanına şu kelimeler de dizildi;
-Ben de bir Aslan Balkanlı istiyorum.
-Bana oradan bir Aslan Balkanlı gönderin.
-Ben de İde gibi sevilmek istiyorum.
-Şahmelek neden bitti ya, offf!
vs...

Aslan'ın İde'yi sevişi, İde'nin Aslan tarafından sevilişi öyle güzeldi ki.. İnsan onların yerine geçmek istiyor yani. Kaza sahnesinden sonra İde'nin koma'da kalacağını hatta hafızasını bile kaybedeceğini düşünmüştüm ama öyle olmadı.

Engin'in ölmesi ve İde'nin kendini sorumlu tutması, o psikolojiden çıkamaması çok güzel anlatılmıştı. Duygunun dibine vurulmuştu diyebilirim.
 
Arzu her zaman ki gıcıklığını korurken son bölümlere doğru ondaki bu değişim beni şaşırttı. Gerçi okuyan herkes şaşırmıştır ama neyse.. Sonunda doğru yolu bulmuş olmasına sevindim :D
 
Aslan'ın aşkını itiraf edişi, bir anda evlenmeleri ve küçük kızlarıyla mutlu mesut yaşamaları.. o sahneler ne de güzeldi. Ve size son bir spoi veriyorum.-İde ikinci çocuklarına hamile.- / Bundan daha güzel bir haber olabilir mi? ;)

Kitabın sonu peri mesalları gibi bitti. Çok güzeldi, çok...


Kitabı okumayanlar için diyorum ki.. "bu kitabı alın ve bitirene kadar başından kalkmayın, seveceğinize eminim."
Ve son olarak; o teşekkür yazısını okurken içim eridi. Ve yine tekrarlıyorum; "Şahmelek.. sen ne güzel kitapsın."
 
Son olarak; kapak resmine ve ayraca bayıldığımı ayrıca belirtmek istiyorum.
 
NOT: Resimler F*cebook; Şahmelek - Merve Akıncı sayfasından alıntıdır.

Puanım;

Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI